Grundoplysninger

DISH-skole@aalborg.dk

Skolebestyrelsesformand

Michael Rosengreen Christensen

Klassetrin og spor på skolen

Antal klasser

Svenstrup skole er to til-sporet med i alt 20 klasser fra bh. kl. til 9. kl.

Antal klassetrin

Svenstrup Skole har 10 klassetrin - bh. kl. - 9.kl. Elever, som efter afslutning af 9. skoleår ønsker at fortsætte i 10. skoleår, tilbydes 10. kl. på et af Aalborg Kommunale Skolevæsens 10. klasse-centre. Vejledning vedr. dette koordineres af UU-Aalborg.

Specialtilbud

Derudover har specialtilbuddet Volis som er for elever med vidtgående socio-emotionelle vanskeligheder til huse på Svenstrup Skole. Tilbuddet omfatter skolegang og familiebehandling. Tilbuddet tæller omkring 35 elever. Elever til Volis visiteres via det centrale visitiationsudvalg i Børn og Unge.

Typer af tilbud efter skoletid

Grundoplysninger om DUS

Svenstrup Skoles fritidstilbud omfatter en DUS-afdeling - DUS-Deluxe - for elever i bh. kl. - 3. klasse og en specialgruppe for elever i skolens specialklasser. Skolefritidsordningen er åben hver dag i tidsrummet kl. 6.30 - 8.00 og igen kl. 11.30 - 16.30. Der tilbydes desuden pasning på skolefridage og i skoleferier med undtagelse af 2 uger i sommerferien, hvor der er lukket.

Andre tilbud

Svenstrup Skole tilbyder musikundervisning, drama og billedskole under Den Musiske Skole. På skolen er der desuden tilbud om deltagelse i skolekor.